Tuesday, October 16, 2012

Doa Kasih Sayang : Surah Al Baqarah Ayat 165

Ini tips dari ibu mertua tercinta.
Sebab aku sangat kagum dengan kasih sayang dan kesetiaan papa ngan mama 
yang bersama sehingga ke akhir hayat ketika susah senang.
So mama share this with me.

Bacakan ayat ini, dan tiupkan ke ubun-ubun dan dahi suami/isteri/anak-anak/saudara mara/sahabat untuk mewujudkan perasaan kasih dan sayang sesama insan.


(Walaupun demikian), ada juga di antara manusia yang mengambil selain dari Allah (untuk menjadi) sekutu-sekutu (Allah), mereka mencintainya, (memuja dan mentaatinya) sebagaimana mereka mencintai Allah; sedang orang-orang yang beriman itu lebih cinta (taat) kepada Allah. Dan kalaulah orang-orang yang melakukan kezaliman (syirik) itu mengetahui ketika mereka melihat azab pada hari akhirat kelak, bahawa sesungguhnya kekuatan dan kekuasaan itu semuanya tertentu bagi Allah, dan bahawa sesungguhnya Allah Maha berat azab seksaNya, (nescaya mereka tidak melakukan kezaliman itu)

Insyaallah..Hanya pada Allah kita sepatutnya bermohon.
Thanks mama!Love u!

1 comment:

Cool Lean said...

Mama & arwah Papa have been the most loving couple I have ever seen in my life! Growing up with them makes me wanting my courtship with Abg Yunus to be just like them. Looking back to those old days, it looked easy.. but wanting it hard, it required a lot of work! And it must be from ur pure heart.. Nothing comes easy, right?