There was an error in this gadget

Thursday, January 03, 2013

Resepi Roti Pita Ekspress


Ini resepi ekspress.


Sesuai untuk mak-mak yang bangun lambat busy tapi tetap nak bagi bekal kat anak-anak 
dan suami. Sesuai juga untuk dibawa sebagai bekal picnic. Sesuai juga untuk dimakan ketika malas nak masak. Sesuai juga untuk..eh macam-macam lah sesuai. 
When the hunger kicks in, only 10-15min to prepare.

Bahan utama:


Roti pita. Macam roti kebab tu. Sebab nak letak inti dalam dia.
Kalau takde, guna lah roti pape pun boleh asalkan namanya roti.
Tapi kalau roti canai? Errr..


Bawang holland, garlic, capsicum, tomato, nenas, cheese.
Pape cheese pun boleh. Mozzrella ke, cheddar ke, jangan cheesecake sudeyy..


Berserta isi ayam, daging atau apa saja yang boleh dibuat inti.
Husband suka chicken cheese sausage. Maka dihiriskan.
Ish absolutely crazy about cheese!

Kekdahnye cik jahhh:

1. Masukkan sume bahan kecuali cheese, tomato dan nenas dan gaul la sampai keperangan
(nak cepat kan, haruslah tuang je semua dalam pan takde masa nak masukkan sdatu2 haha)
2. Masukkan cheese, tomato dan nenas.
3. Tambahkan mayonaise dan sos dan gaul rata.
4. Masukkan inti dalam roti



 Dah!

2 comments:

Faza said...

nyum nyum yang bujang dan bangun lambat pon bleh buat roti ni kan hehe..

Adila said...

iye faza..senang je kan?heheee